Vragen van nieuwe klanten

Kan ik aansluiten op het warmtenet?

Voor zowel consumenten als zakelijke klanten is het allereerst van belang dat het warmtenet bij u in de buurt ligt. Ligt dit er niet? Bij genoeg belangstelling vanuit een buurt/wijk kunnen wij kijken of we het warmtenet daarheen kunnen uitbreiden.

Voor consumenten kijk voor meer informatie op deze pagina.
Voor zakelijke klanten, kijk voor meer informatie op deze pagina.

Welke aanpassingen moet ik doen in mijn huis?

Het warmtenet kan aangesloten worden op uw huidige verwarmingsinstallatie. Warmtebedrijf Amersfoort zorgt voor een aansluiting waar u binnenshuis de minste aanpassingen voor hoeft te doen. In veel gevallen is dat via de buitenkant van uw huis naar uw zolder, waar de cv-ketel hangt.

Als u uw huis volledig aardgasvrij maakt, moet er ook een inductiekookplaat of keramische kookplaat geplaatst worden. Daarnaast moeten de gasmeter en het leidingwerk verwijderd worden en uw installatie ingeregeld worden. Warmtebedrijf Amersfoort kan dit ook allemaal voor u regelen.

Wat zijn de kosten voor een aansluiting op het warmtenet?

Elke wijk die wij aansluiten krijgt een aanbod op maat. Dat is op basis van de aansluitkosten, want elke wijk is weer anders. In de regel zijn huizen die verder van de weg af liggen of allemaal anders zijn aanzienlijk duurder dan arbeiderswoningen zonder oprit. Ook is het afhankelijk van extra subsidiëring vanuit de overheid. Daarom kunnen wij niet één prijs aan de aansluiting hangen voor heel Amersfoort. Zodra wij ook in uw wijk komen kunnen wij u een aanbod doen.

Vragen over wijzigingen

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

U kunt uw rekeningnummer wijzigen door het Formulier Wijziging rekeningnummer te downloaden.

Het ingevulde en ondertekende formulier kunt u digitaal sturen naar klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of in een envelop naar:

Warmtebedrijf Amersfoort
t.a.v. Klantenservice Amersfoort
Telefoonweg 34, 6712 GC Ede

Hoe wijzig ik het voorschot (maand)bedrag?

Gedurende de eerste 12 maanden houden wij een standaardbedrag aan; voor sociale huurwoningen ligt dit bedrag lager dan voor koopwoningen. Na 12 maanden ontvangt u een eindafrekening van ons en ziet u of u dient bij te betalen of geld van ons terugkrijgt. Na deze 12 maanden passen wij het maandbedrag aan, aan uw persoonlijke situatie.

Als u uw voorschot wilt aanpassen, kunt u via het online formulier “doorgeven wijziging voorschotbedrag” aangeven dat u uw voorschot wilt aanpassen. Wij passen het voorschot dan voor u aan en u ontvangt van ons binnen 7 werkdagen een bevestiging daarvan. Als u in januari, februari of maart een jaarafrekening ontvangt, hoeft u niets te doen. Bij de jaarafrekening wordt het voorschotbedrag aangepast aan uw gemiddeld verbruik en aan de nieuwe tarieven.

Vragen over opzeggen/afmelden

Ik ga verhuizen, hoe zeg ik op?

Bent u een zakelijke klant? Neem contact met ons op via de klantenservice, telefoonnummer: 085 – 049 11 90.

Bent u een particuliere klant? Download dan ons afmeldformulier en volg de onderstaande stappen:

Belangrijk! Op het moment dat u het eind-meterstandenformulier met uw verhuurder of makelaar ondertekent, dient u hiervan eveneens een kopie te sturen naar Warmtebedrijf Amersfoort.

Het ingevulde en ondertekende formulier en overige documentatie kunt u digitaal sturen naar klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of in een envelop naar:

Warmtebedrijf Amersfoort
t.a.v. Klantenservice Amersfoort
Telefoonweg 34, 6712 GC Ede

Wat te doen bij overlijden van de klant?

Allereerst gecondoleerd met uw verlies. Als nabestaande of zaakwaarnemer kunt u ons afmeldformulier downloaden. Volg de onderstaande stappen:

Het ingevulde en ondertekende formulier en overige documentatie kunt u digitaal sturen naar klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of in een envelop naar:

Warmtebedrijf Amersfoort
t.a.v. Klantenservice Amersfoort
Telefoonweg 34, 6712 GC Ede

Heeft u nog andere vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice op 085 – 049 11 90.

Kan ik mijn warmtecontract beëindigen?

Ja, dat kan. Particuliere woningeigenaren die klant zijn van Warmtebedrijf Amersfoort kunnen hun contract met Warmtebedrijf Amersfoort beëindigen. Neem voor meer informatie contact op met klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of 085 – 049 11 90. Woningeigenaren dienen daarna zelf voor een (duurzame) alternatieve verwarmingsmethode te zorgen.

Bij een collectieve aansluiting zoals een VvE of in het geval van verhuur, kunt u uw vraag hierover stellen aan het VvE-bestuur, of aan uw verhuurder.

Kan ik mijn woning volledig laten afsluiten?

In veel gevallen kan dat, in een aantal gevallen kan dat niet. De mogelijkheden voor volledig afsluiten zijn afhankelijk van uw woonsituatie. Omdat dit maatwerk betreft, zal in alle afzonderlijke gevallen door Warmtebedrijf Amersfoort bekeken moeten worden wat er mogelijk is en welke kosten er bij afsluiting komen kijken. Neem voor meer informatie contact op met klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of 085 – 049 11 90.